Wat is GA4?
Vrijwel elke Online Marketeer gebruikt Google Analytics als tool om gedrag op de website, donaties en lead-journeys te meten en te analyseren. De huidige en meest gebruikte versie is Universal Analytics (UA). In november 2020 heeft Google een compleet nieuwe versie van deze tool ontwikkeld: Google Analytics 4 (GA4). GA4 is geen update van de huidige versie (UA), maar een compleet nieuwe Google Analytics ‘property’ die speciaal is ontworpen voor de nieuwe manier van meten.
Wat is er nieuw aan deze manier van meten?
Waarom is GA4 de nieuwe standaard?
GA4 is ontstaan om de Online Marketeers van morgen nog beter hun website te laten meten:
Uiteraard helpen wij je graag met de overgang naar Google Analytics 4. Daarvoor hebben we 3 pakketten ontwikkeld:
Collector
We helpen je met een solide basisinrichting voor GA4 zodat je data gestructureerd en future-proof gemeten wordt.
Explorer
Naast de basisinrichting voor GA4 helpen we je met rapportages inrichten en de data analyseren.
Pro
Gevorderde marketeers helpen we met volledig doormeten van klantreizen en bouwen samen maatwerk rapportages.
Meer weten?
Onze specialisten staan voor je klaar.
Graag helpen we met de overstap naar GA4 en adviseren we welk pakket het best past bij jouw organisatie.