Hoofdinhoud

Don’t be a DORY: Boost je conversie met one-click!

Stuur jij wel eens een mail of een QR code naar een formulier? Hoeveel informatie vraag je daar uit die je eigenlijk al weet? Wat zou dat doen met de conversie, het aantal inzendingen, op dat formulier? Uit vele onderzoeken blijkt dat het aantal velden dat in een formulier zit, significant invloed heeft op de conversie. Toch lijkt het, na een persoonlijke mail of brief, dat we 1 click verder totaal vergeten zijn met wie we te maken hebben. Dat voelt toch alsof iemand keer op keer opnieuw kennis moet maken met een vis die lijdt aan geheugenverlies. Terwijl dit technisch gemakkelijk op te lossen is!

Vraag niet naar wat je al weet

  • Meer velden in een formulier gaat ten koste van het aantal inzendingen
  • Meestal weet je de meeste gegevens al, waarom steeds opnieuw uitvragen?
  • Vraag vooral (na de conversie!) wat je nog niet weet…

One-click?

Met CampaignSuite aangesloten op Salesforce kun je gemakkelijk persoonlijke linkjes generen naar een formulier. In deze persoonlijke link zit het contact-id van de ontvanger versleuteld. Daardoor ‘weet’ het formulier wie er op dat moment een intentie heeft om de petitie te tekenen of een donatie te doen. We kunnen daarmee de velden vooraf invullen en als we alle benodigde data al hebben hoeven we het hele formulier niet eens te laten zien!

Daarmee kan een klik op een link dus al voldoende zijn om iemand te laten converteren en in een campagne in Salesforce te plaatsen en een journey te starten. Nadat de conversie is gedaan kunnen we alsnog uitvragen wat we niet weten.

Waarom is dit beter dan een Mollie of een tikkie link?

Een voorbeeld: We sturen via een DM een QR code met een persoonlijke betaallink. Iemand die deze QR-code scant gaat (net als een tikkie) direct naar de bank om af te rekenen. Alleen omdat we het nu via CampaignSuite doen, hebben we alle CRM data ook direct netjes afgehandeld in Salesforce. Sterker nog, we kunnen nu mensen waarvan we nog geen email hebben, direct het emailadres uitvragen, nadat ze de betaling hebben gedaan.

Boost je conversie met one-click!

Met CampaignSuite in combinatie met Salesforce en Marketing-automation kun je gemakkelijk persoonlijke linkjes maken naar pagina’s met een formulier. Bijvoorbeeld zo:

https://goeddoel.nl/formulier/?SalesForceContactId=ABC


Dit is een normaal formulier waar we triggers op kunnen zetten voor opvolgjourneys en verwerking in Salesforce. Wanneer het contactId in de link is ingevuld kunnen we de velden pre-fillen en onzichtbaar maken. Zo kunnen we zelfs toewerken naar een formulier waar niets meer ingevuld hoeft te worden en we dus met 1-click direct door kunnen.

Hierboven zie je een van de vele onderzoeken waaruit blijkt dat minder velden in een formulier zorgen voor een hogere conversie. Hoe kun jij de conversie verbeteren op jouw formulieren als je helemaal geen velden meer hoeft te tonen?

Wat zijn de voordelen van het werken met one-click in CampaignSuite?

  • Conversie is minimaal 10% hoger!
  • Na de conversie kun je aan dataverrijking doen, zodat dit niet ten koste gaat van de conversie zelf.
  • Gebruik de one-click link ook in je Offline communicatie met een QR Code! 

Don’t be a Dory!

Veel organisaties gedragen zich als een vis met een korte-termijn-geheugen issue. We mailen iemand met een persoonlijke aanhef, maar 1 click verder vragen we opnieuw wie we ook al weer voor ons hebben. Dat gaat, zoals hierboven al beschreven ten kosten van de conversie. Maar erger nog het heeft impact op de relatie met de achterban. Het echt centraal zetten van je donateur begint met laten weten dat je weet met wie je te maken hebt!

Om deze video te kunnen bekijken moet je ‘Sociale media en advertenties’-cookies accepteren. Klik hier om jouw cookie-instellingen te wijzigen.

Heb je al CampaignSuite en ben je benieuwd hoe dit werkt? Of ben je geïnteresseerd zonder dat je CampaignSuite hebt? We praten graag met je door!

Blogs Digitale marketing Paid advertising

Was dit interessant of nuttig? Deel dit bericht met je netwerk!