
Breng datagedreven marketing naar goede doelen!
Data & CRO-specialist voor Goede Doelen (32 uur)
Wil jij je analytische en technische talent inzetten voor een betere wereld? Bij Trybes ondersteun je goede doelen met slimme digitale oplossingen. We helpen onze klanten met het maken van datagedreven keuzes. Daar kunnen we jouw expertise als Data & CRO-specialist goed bij gebruiken. Als Data & CRO-specialist help je goede doelen met het opzetten, analyseren en optimaliseren van datagedreven campagnes. Jij zorgt voor meetbare resultaten en helpt klanten stap voor stap naar een volwassen datagedreven aanpak. Klinkt dat als jouw ideale rol?
Over Trybes
Wij zijn een digitaal (marketing)bureau dat samenwerkt met organisaties die er écht toe doen. We werken voor goede doelen, zoals Greenpeace, Hersenstichting, UAF en ParkinsonNL. Met een ambitieus team van strategen, developers, automation-specialisten en marketeers bouwen we aan duurzame klantrelaties, effectieve campagnes en slimme technologische landschappen. Hierin heeft onze eigen tool CampaignSuite ook een belangrijke plek. We geloven dat data helder moet zijn en dat inzichten concreet gemaakt moeten worden.
Wat ga je doen als Data & CRO-specialist?
Als Data & CRO-specialist ben jij de drijvende kracht achter het datagedreven verbeteren van campagnes, strategieën en websites voor onze klanten. Je combineert technische meetinrichting met analyse en vertaalt inzichten naar concrete optimalisaties. Geen dag is hetzelfde, maar dit zijn jouw kerntaken:
- Opstellen van meetplannen en inrichten van tracking (Google Tag Manager, GA4, conversietracking).
- Ontwikkelen en beheren van dashboards (in Looker Studio, of in andere tools waar jij graag in werkt).
- Uitvoeren en analyseren van A/B-tests en conversie-optimalisatie.
- Analyse van campagnes, tussentijds en na afloop.
- Het uitzoeken en oplossen van issues in de meetinrichting, samen met marketing automation-specialisten en (back-end) developers.
- Vertalen van data-analyses naar heldere, toepasbare adviezen voor klanten.
- Presenteren van inzichten op een begrijpelijke en inspirerende manier.
- Fungeren als eerste aanspreekpunt voor data- en optimalisatievragen bij klanten.
Wat breng jij mee?
Je hebt een scherp analytisch oog en weet complexe data om te zetten in concrete verbeteracties. Je bent handig in tools, maakt jezelf nieuwe tools snel eigen en snapt (web)techniek. Daarbij communiceer je helder en werk je graag samen met klanten en collega’s.
- Minimaal 3 jaar ervaring in data-analyse, CRO of digitale marketing.
- Praktische ervaring met GA4, Google Tag Manager en Looker Studio.
- Ervaring met A/B-testtools zoals VWO, Optimizely of Nelio.
- Sterke communicatieve vaardigheden: je kunt data begrijpelijk maken voor niet-technische klanten.
- Affiniteit met goede doelen en maatschappelijke impact.
- Zelfstandig en proactief, als je ervaring hebt in een bureau-omgeving of klantgerichte rol is dat mooi meegenomen.
Wat bieden wij jou?
- Impactvolle projecten die ertoe doen.
- Een combinatie van hands-on en strategisch werk.
- Een hecht team dat samenwerking en kennisdeling stimuleert.
- Een functie met veel ruimte voor eigen inbreng en verantwoordelijkheid.
- Marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
We vinden het belangrijk om elkaar te ontmoeten, zo kunnen we het beste samenwerken. We werken voornamelijk op ons kantoor in Amsterdam en we verwachten jou daar ook tegen te komen. Uiteraard werk je daarnaast ook weleens vanuit huis, bij de klant of in jouw favoriete koffietent.
Solliciteren?
Ben jij de Data en CRO-specialist die wij zoeken? Stuur je cv en korte motivatie naar johan@trybes.nl en vertel ons waarom jij bij Trybes past.
Maak impact. Samen met Trybes. We kijken ernaar uit om je te ontmoeten!