Bestellen in 60 Tellen Campagne
Voor mensen die slechtziend of blind zijn is het niet zo vanzelfsprekend om online iets te bestellen. Om deze problematiek onder de aandacht te brengen ontwikkelden wij voor het Bartiméus Fonds een leadwervende campagne.
En niet zomaar een campagne. Het is een ware digital experience geworden. Ervaar het zelf en probeer binnen 60 tellen het juiste product in je winkelwagen te krijgen!
Resultaten in vogelvlucht
2172
nieuwe leads in slechts 4 weken tijd
€ 0,46
per lead
t.o.v. de benchmark van € 0,70
153 donaties
via onze One-Click Payment methode
De uitdaging
Van het Bartiméus Fonds kregen wij de opdracht: bedenk een leadwervende campagne die mensen kennis laat maken met het Bartiméus Fonds. Nadat wij hun website al hadden geoptimaliseerd voor slechtzienden, vonden wij dit natuurlijk een leuke uitdaging! We ontwikkelden en presenteerden drie concepten. Vol overtuiging werd er gekozen voor het concept: Bestellen in 60 tellen.
Aan de slag!
De Oplossing
Doel van deze campagne was natuurlijk het werven van nieuwe (potentiële) supporters. Daarom start het spel met het opvragen van enkele gegevens. Alleen de belangrijkste gegevens in een klein lead-formulier. Zo worden deelnemers bemoedigd om het spel te starten. En als deelnemer wil je uiteraard ook weten of je het product wat je kiest gewonnen hebt!
Na het invullen van de gegevens is de volgende stap: product kiezen en spelen maar! Bestel jij het product binnen 60 seconden?
Hoe werden onbekende mensen bereikt?
Soft lancering op Facebook
We begonnen de campagne op Facebook met een soft lancering. Dit betekent dat we de eerste dagen een klein test-budget uitgeven om:
Met de inzichten van de soft lancering kunnen we data-gedreven beslissingen maken en gaan we niet uit van assumpties. Zo geven we alleen geld uit aan de advertenties en doelgroepen die écht werken.
Facebook advertenties
Na de soft lancering werd het budget opgeschaald en toegeschreven aan de advertenties die de beste resultaten vertoonden binnen Facebook Ads.
Tijdens de campagne periode hielden wij de data goed in de gaten en paste we waar nodig de advertenties aan.
In het geval van Bartiméus Fonds daagden we de mensen uit om mee te doen met het spel. Met op actie gerichte copy, stimuleerden we de potentiële lead om door te klikken naar de ‘Bestellen in 60 tellen’ landingspagina.
Verschillende kanalen
Voor deze campagne richtte we ons vooral op Facebook om mensen bekend te laten worden met het Bartiméus Fonds. Maar dit is natuurlijk niet het enige kanaal dat we kunnen gebruiken. Andere kanalen zijn:
Zoals je ziet zijn de mogelijkheden uitgebreid. En voor een echt sterke campagne gebruik je natuurlijk verschillende kanalen.
Wat gebeurt er na het spel?
Nadat de deelnemers het spel hadden gespeeld startte er een e-mail journey in Mautic. Door middel van een automatisch ingestelde flow, kregen de deelnemers een bedankmail en drie opvolg mails. In deze e-mails werd meer informatie over het werk van Bartimeus Fonds gedeeld, om zo de betrokkenheid van de ontvanger met de organisatie te verhogen.
Resultaat: Een segment warme contacten voor toekomstige campagnes!
Bonus: One-Click Payment
Een primeur voor het Bartimeus Fonds: onze 1-Click-Payment. Een functionaliteit waar je met 1 klik kunt doneren. Selecteer je bank en ga direct door naar iDeal. Geen formulieren of tussenstappen (drempels) meer!
Rechtstreeks gekoppeld met het CRM-systeem Salesforce en Marketing Automation platform Mautic natuurlijk.
De belangrijkste resultaten
Deze succesvolle leadwerving campagne genereerde een aantal interessante resultaten. We lichten ze hieronder kort toe.