Nieuwe manier van campagne voeren
Next-level storytelling, dat is was Save the Children doet met de nieuwe campagne rond “Save the survivors”. Een verhaal, dat op een zeer indringende wijze in beeld wordt gebracht in een korte film. Gebaseerd op waargebeurde verhalen van kinderen die op jonge leeftijd al heel snel volwassen moeten worden. Hoe sterk ze ook zijn, ze kunnen wel wat hulp gebruiken…
De vraag van Save the Children
“De komende jaren willen wij een aantal nieuwe campagne’s kunnen lanceren die vernieuwend en anders zullen zijn dan we in het verleden deden. We zouden graag een platform hebben waar we met verschillende links verschillende campagne’s kunnen gaan ondersteunen.”
De uitdaging
Dit platform met verschillende campagnewebsites moet de juiste content op het juiste moment in de journey kunnen gaan bieden. Zodat de storytelling op verschillende momenten in de journey een versterkend effect heeft. Met slimme formulieren en dynamische content op basis van CRM data wil Save the Children dat realiseren. Daarnaast is het belangrijk dat de meetinfrastructuur (met name server-side) optimaal ingericht kan worden.
De oplossing: CampaignSuite Cloud
We gaan aan de slag om onze nieuwe versie van CampaignSuite Cloud te implementeren. Deze tool vormt de technische basis van deze nieuwe campagne website waar het complete digitale landschap aan elkaar wordt verbonden.
Via een subdomein is Save The Children nu in staat om met grote flexibiliteit campagne’s neer te zetten die direct gebruik kunnen maken van CRM data en de volledige tracking en meet infrastructuur die al staat. Deze CampaignSuite paginas en formulieren zijn verbonden aan belangrijke tools zoals Marketing Cloud en Squeezely om zo relevant mogelijke journeys te bieden aan donateurs.
Hoe CampaignSuite Cloud het verschil maakte
Slimme logica en een design op maat
CampaignSuite maakt gebruik van de beste standaarden in de markt (WordPress, Gravity Forms) en koppelt deze op een slimme manier aan elkaar. Het resultaat? Betaalbare flexibiliteit terwijl er niet ingeboet hoeft te worden op een herkenbare stijl op de campagnepagina’s. En met blokeditor kan Save the Children zelf heel makkelijk de campagne pagina’s aanpassen naar wens. Er komt geen code aan te pas.
Sterker nog; deze pagina’s zijn persoonlijker dan ooit door de data van verschillende tools aan elkaar vast te knopen. Op deze manier is een verzonden formulier niet langer het einde van de conversie, maar een startpunt van een veel relevanter touchpoint in de volledige donor-journey.
Save the Children: Koppeling met Salesforce CRM & Marketing Cloud
De campagne website voor Save the Survivors is gekoppeld met Salesforce CRM en Marketing Cloud. Een inzending wordt direct in beide systemen ‘geschoten’ waardoor er geen vertraging in de communicatie ontstaat.
En de volgende stap; we kunnen op basis van logica in Marketing Cloud bepalen wat de ‘best-next-action’ is voor degene die zojuist een formulier heeft ingevuld. Daar gaan onze marketeer harten harder van kloppen!
Bekijk hier de indrukwekkende video van Save The Survivors
En overweeg natuurlijk een donatie te doen aan Save The Children en ervaar hun donor journey first hand!
“De meetinrichting is met CampaignSuite Cloud flink uitgebreid. Nu kunnen we onze donatieflows uitgebreid analyseren door verschillende stappen in het formulier te meten en door te sturen naar diverse platformen. Zo krijgen we nog beter grip op resultaat.”
Jeroen Beelen – Lead Marketing Operations
“CampaignSuite Cloud is een snelle en efficiënte tool waarmee we zelf pagina’s kunnen bouwen vanuit een bibliotheek van content elementen. Het design van de templates en contentblokken sluiten naadloos aan op onze brand identity.”
Niels Verhart – Digital Lead
CampaignSuite Cloud voor jouw organisatie?
Plan een persoonlijke demo in!