Waar0m je always-on advertising moet inzetten als non-profit?
Het hele jaar jouw doelgroepen verbinden en werken aan jouw doelstellingen? Of het nou om fondsenwerving gaat of vrijwilligerswerving, wij geloven in het always-on advertising principe! Niet alleen campagne voeren rondom december maar het gehele jaar relevante content aanbieden aan jouw doelgroepen om ze zo te op te warmen, te verbinden, te nurturen en te converteren. Start nu met impact maken!
Waarom je always-on advertising moet inzetten om jouw doelgroepen te verbinden?
Het staat misschien al in het jaarplan; fondsen-, vrijwilligers- en misschien ook wel leads werven via advertising! Wacht daarom niet op de grote campagnes, maar ga nu al ontdekken waar de behoefte ligt van jouw doelgroep. Je betrekt daarmee je doelgroep niet alleen het gehele jaar, maar leert de doelgroep ook steeds beter kennen. Zo weet jij precies welke gouden formule je moet inzetten bij die grote advertising campagne die ook in de planning staat!
Maak eerst jouw strategie!
Welke doelstellingen heb je? En welke (nieuwe) doelgroepen willen jullie betrekken? Wanneer, wat, hoe? Via welk kanaal? Welke content etc? In een strategie vorm je een plan waarmee je always-on advertising campagne-structuur op gaat zetten. In de strategie stel je ook vast op welke KPI’s jij gaat sturen in de advertising campagne en wat de targets zijn. Je bepaalt welke metrics leidend zijn, zoals CTR, Conversieratio, CPL of CPA, gedrag op de website. Zorg voor een gedegen meetstructuur en zorg ook dat GA4 op orde is. En hoe ga jij deze metrics monitoren en analyseren? En wat is jouw aanpak als je de campagne gaat optimaliseren? Dit leggen we allemaal vast in een strategie.
Wij zijn expert op het gebied van online advertising, maar ook de strategie die daarvoor nodig is. In een sessie samen met jullie team kunnen we de strategie vormen. Dit doen we vaak op locatie in een dagdeel! Hier komt een strak plan uit voort, waar jullie eigenlijk direct mee aan de slag kunnen. Wil je hier meer over horen? Neem contact met ons op!
“A goal without a plan is just a wish.”
Antoine de Saint-Exupéry.
Sluit aan op jouw doelgroep
Om zomaar willekeurige ads op jouw doelgroep af te vuren is niet zo verstandig. Het moet aansluiten op de fase van de journey waar de doelgroep zich bevindt en de behoefte van deze doelgroep op dat moment. Is het een eerste kennismaking met jouw organisatie of een nieuw project van de organisatie? Of is de doelgroep al warm gemaakt in een eerdere advertising campagne via social of misschien juist wel een ander kanaal? Zorg voor de juiste doelstelling en selecteer het juiste campagnetype, die volledig ingericht wordt op jouw doelgroep. Hiermee doe je een aanbod relevante content!
Van plan naar uitvoer
Zodra jouw always-on advertising campagnestrategie gereed is en de juiste campagnedoelstellingen zijn gekoppeld, is het tijd om de campagnes te gaan produceren. Trybes heeft de marketingconsultants in huis om naast strategie ook jouw campagnes tot goede uitvoer te brengen in de diverse kanalen. Zo hebben wij diverse advertising consultants; van social tot SEA. Wil je hier meer over weten? Neem contact op!
Dit zeggen
anderen over ons
‘Werken met Trybes is altijd prettig; resultaatgedreven, efficiënt, flexibel en simpelweg een hele fijne samenwerking’.
Rene Boer
Online Marketeer
Wil jij impact maken met always-on advertising campagnes?
Neem contact met ons op om door te praten over impactvolle advertising campagnes!